poniedziałek, 21 marca 2016

DIY

Witajcie

dziś się z Wami podzielę jak w kilka minut zrobić z filcu okładkę do kalendarza. Jak wiecie lubię filc i jak spotkałam go w sklepie nawet się nie zastanawiałam tylko zakupiłam, bo wiedziałam co z niego zrobić ;-). Tak więc obiecuję, będzie jedynie hand made, a potrzebne będą :
- filc gruby, ale miękki
- nożyczki, 
- szpilki
- igła i nitka
- rzemyk
- aa no i kalendarz .

  Efekt końcowy 



A teraz jak go zrobić :
Zaczynamy od zrobienia zakładki o długości ok. 3cm na każdy brzeg okładki.


Jak tylko odmierzysz zaznacz szpilką na dole i na górze, to samo zrób z drugą stroną. Resztę materiału odetnij.



Jak już masz zaznaczone brzegi musisz dociąć na długości. Ja oczywiście nie bawiłam się w odmierzenie, a poszłam na łatwiznę i przyłożyłam kalendarz , żeby wiedzieć jaka będzie wysokość boku, potem zgięłam materiał, przytrzymałam dłonią i wzdłuż ucięłam. 



Filc jest fajnym materiałem, bo się nie jest śliski, nie strzępi się i łatwo się na nim pracuje.



Jak już masz wyciętą formę, bierzemy się za zszywanie. Ja zszyłam ok. 2mm od brzegu, co widać na zdjęciu. Oczywiście zszywasz z każdej strony. 


W tak przygotowaną okładkę wsuwamy kalendarz
 Obwiązujemy rzemykiem, robimy kokardkę. I tak oto okładka z filcu gotowa ;-). I jak Wam się podoba ? 




Tą filcową okładkę zgłaszam do uwalnianie tkanin.
dobrej nocki 
m.

3 komentarze:

Bardzo dziękuję za odwiedziny i za każde słowo Twe.