poniedziałek, 30 listopada 2015

łatki

Rozdarte, pobrudzone, ulubione rzeczy  jest na to sposób aby naprawić, zakryć albo ozdobić. Można oczywiście skorzystać z gotowych łatek, ja jednak staram zrobić się samodzielnie. A oto moje sposoby :










 Do zrobienia takiej łatki korzystam ze sztywnej flizeliny z klejem. Można zakupić w pasmanterii i metr kosztuje ok. 3 zł. Najpierw na prasowałam  flizelinę na materiał, a następnie odrysowałam kształt i potem wycięłam. W tym przypadku obszyłam jeszcze zygzakiem na maszynie, żeby ograniczyć strzępienie przy używaniu. Przyszyłam je ręcznie żółtą muliną.
Dziury w spodniach mi nie straszne.
I tak też właśnie moje dziewczynki doczekały się getrów z serduszkami. Tym razem jedynie na prasowałam flizelinę na jeans i wycięłam, a następnie ręcznie przeszyłam. Ten sposób nie zabezpiecza przed strzępieniem. Na zdjęciu widać, że łatki mają kłaczki, ale mi się to podoba i był to zamierzony efekt uboczny.






Ozdabianie.
Przyznaję się,  lubię jak czasem moje córy są podobnie ubrane.  Wykorzystałam  wzór z jednej bluzeczki i zrobiłam drugą podobną. Tym razem jednak wykorzystałam filc. Łatwy w obsłudze i się nie strzępi. Wycięłam z ciemnego filcu serducho i  na maszynie przyszyłam do koszulki. Wierzcie mi, że to nic trudnego i można byłoby to serducho przyszyć ręcznie, potrzeba jedynie chęci. 





 A Wy jak naprawicie zniszczoną odzież? 

3 komentarze:

  1. Super pomysły ;) te szare łatki na jeansie wyglądają fajnie. Ja zazwyczaj używam miękkiego filcu. Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z dzieciństwa pamiętam, jak mama mi takie łatki robiła... :-) , więc rzeczą naturalną było to, że takie też miały moje córeczki :-) Miło popatrzeć na inne wydanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysły rewelacyjne :) sama chyba skorzystam z Twoich rad ;) buziaki

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i za każde słowo Twe.